Lidl v roce 2006/2007 snížil ztrátu na 43 milionů korun

11.03.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. března (ČTK) - Diskontní řetězec Lidl se i v hospodářském roce 2006/2007, který skončil loni v únoru, potýkal v Česku se ztrátami. Ztráta sítě 160 obchodů Lidl se snížila z bezmála 880 milionů korun v roce 2005/2006 na 43 milionů korun. Tržby společnosti vzrostly meziročně o 883 milionů korun na 14,322 miliardy korun. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky společnosti Lidl ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin.

Diskontní řetězec Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz, která loni na žebříčku největších tuzemských obchodníků obhájila s odhadovanými tržbami 51,1 miliardy korun první místo.

Zatímco Lidl v posledních letech i kvůli rychlé expanzi na tuzemském trhu vykazuje ztráty, hypermarkety Kaufland jsou ziskové. V hospodářském roce 2006/2007 Kauflandu klesl zisk z předchozích 1,157 miliardy korun na 978 milionů korun. Tržby vzrostly z 27 miliard korun na 30,98 miliardy korun. Na konci loňského roku Kaufland v Česku provozoval zhruba osm desítek hypermarketů.

Kaufland patří mezi nejziskovější maloobchodní řetězce v České republice. Jeho konkurenti předloni podle dosud zveřejněných údajů vykázali buď výrazně nižší zisk, anebo skončili i ve stomilionových ztrátách. Ziskové byly například Globus ČR a diskontní prodejny Penny Market.

Mnozí obchodníci se však v posledních letech potýkají s prodělky. Sem patří například Ahold Czech Republic, který provozuje 300 supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova, nebo SPAR Česká obchodní společnost, která má v Česku 24 hypermarketů Interspar a jeden supermarket Spar. Ztrátová byla v posledním finančním roce končícím loni v únoru také společnost Tesco Stores ČR.

Deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných výsledků vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.

Kvůli tvrdému konkurenčnímu boji český trh již opustilo několik ztrátových řetězců. V roce 2005 odešel Julius Meinl, o rok později francouzský Carrefour a německá Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR. Bývalé obchody Julius Meinl nyní patří společnosti Ahold. Společnost Billa pak loni převzala supermarkety Delvita. Nyní by měla Rewe Group, která v Česku provozuje supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market, získat od skupiny Tengelmann tuzemskou síť 146 diskontů Plus.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK