Watanabe poznamenal, že příčiny defektů, které se v posledních letech v jejích vozech objevily, byly různé a dají se najít ve vývoji, výrobě, u dodavatelů i v údržbě. Razantní růst výroby a prodeje v Toyotě byl podle manažera přinejmenším za některými z problémů kvůli časové tísni a nedostatku expertů.
Toyota v posledních letech stavěla nové továrny a vstupovala na nová odbytiště. Prostředí pro globální expanzi jí zajistily zejména rychle rostoucí trhy v Číně, Rusku a Brazílii.
Toyota loni předstihla v celkové výrobě aut americký koncern General Motors a připravila ho o světové prvenství. Detroitská automobilka si ale udržela první příčku ve světovém prodeji aut.
Toyota loni vyrobila rekordních téměř 9,5 milionu aut a GM 9,3 milionu. Nad hranicí devíti milionů ale prodala 366 tisíc vozů proti 369 tisícům v případě GM. Americký koncern prodává nejvíce aut na světě již 77 let.
Watanabe kvůli problémům nařídil u některých produktů šestiměsíční odklad, blíže se k tomu ale nevyjádřil. Počet akcí, kdy automobilka svolává zpět vozy ke kontrole a opravám konkrétních komponentů, v Toyotě výrazně vzrostl v roce 2006, napsala agentura AP.