Družstevní prodejny nabídnou dobíjení mobilů i placení složenek

13.03.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 13. března (ČTK) - Spotřební družstva chtějí některé své venkovské prodejny vybavit terminály, pomocí kterých budou moci lidé dobíjet mobilní telefony či platit složenky. V budoucnu by zákazníci mohli v družstevních prodejnách platit nákupy bankovními kartami či si u pokladen vybírat peníze. Spotřební družstva v Česku provozují zhruba 3000 prodejen, takže jejich investice do nákupu terminálů se může vyšplhat až na několik desítek milionů korun.

"Chceme vybavit naše prodejny terminály, aby lidé nemuseli kvůli dobíjení mobilních telefonů či placení složenek jezdit do měst, ale zašli do našich prodejen. Bude to přidaná hodnota, kterou zákazníkům nabídneme," řekl předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka. Podle něj bude do dvou týdnů jasné, kolik ze 3000 družstevních prodejen terminály dostane. Terminály družstevním prodejnám také umožní spustit nové věrnostní programy pro zákazníky.

Nákup terminálů, jejichž cena může činit až 15.000 korun, bude družstevní svaz financovat ze svých fondů. Juračka míní, že pokud družstevní prodejny nakoupí například 2000 terminálů, budou moci vyjednat výhodnější cenu. "Jakmile naše prodejny vybavíme terminály, tak nabídneme naše služby i bankám, které přes ně mohou obsluhovat své kreditní karty," podotkl Juračka. Nevyloučil, že by družstevní prodejny v budoucnu mohly díky novým terminálům nabízet i službu cashback, tedy výběr hotovosti u obchodníka při platbě kartou.

České družstevní obchody sdružené pod názvy Jednota, Konzum a Coop letos investují více než 70 milionů korun do sjednocení vzhledu zhruba tří tisícovek družstevních prodejen, které ponesou společnou značku Coop. Spotřební družstva kromě jednotné vizáže plánují i společnou propagaci.

Spotřební družstva se tímto způsobem připravují na plánovanou expanzi obchodních řetězců do menších měst, v nichž družstevní prodejny dosud soupeřily pouze s diskontními prodejnami. "Je to obrana proti invazi zahraničních obchodních řetězců," uvedl Juračka.

Družstevní síti Coop loni loni navzdory pokračující expanzi obchodních řetězců vzrostl obrat meziročně o jednu miliardu korun na 27,2 miliardy korun. Zhruba šest desítek spotřebních družstev v Česku provozuje pět typů obchodních řetězců, které zahrnují diskontní prodejny, supermarkety i hypermarkety. Pokud by více než 3000 družstevních prodejen měly jednoho vlastníka, tak by jim na loňském žebříčku deseti největších obchodníků patřilo šesté místo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK