Obchody Tesco loni v ČR vykázaly rekordní zisk 816 mil. Kč

24.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 24. září (ČTK) - Hospodaření společnosti Tesco Stores ČR, která v Česku provozuje 100 obchodů, se ve finančním roce 2007 končícím letos v únoru vrátilo zpět do černých čísel a maloobchodní firma vykázala rekordní zisk bezmála 816 milionů korun. V roce 2006 mělo Tesco v tuzemsku ztrátu 156 milionů korun. ČTK dnes informaci získala k výroční zprávy společnosti, která se loni na žebříčku největších tuzemských obchodníků dělila o druhé a třetí místo se společností Ahold.

Tržby Teska ve finančním roce 2007 vzrostly meziročně o 6,3 miliardy korun na 40,957 miliardy Kč. Společnost loni v Česku otevřela 16 nových obchodů, mezi kterými byly vedle hypermarketů a supermarketů i první dvě malé prodejny zaměřené na rychlý nákup Tesco Expres. Firma v loňském roce také zvýšila počet vlastních čerpacích stanic o čtyři na 15, z nichž 14 je veřejných. Počet platících zákazníků českých obchodů Tesco v loňském roce vzrostl o 13 milionů na 126 milionů lidí.

Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996 a nyní v tuzemsku provozuje 56 hypermarketů, 33 supermarketů, pět obchodů Tesco Expres, šest obchodních domů a 16 čerpacích stanic. Tesco v Česku zaměstnává 13.700 pracovníků.

Z ostatních obchodních řetězců loňské výsledky zveřejnila například síť 168 diskontních prodejen Penny Market, jejichž zisk loni vzrostl na 703,7 milionu korun ze 468 milionů korun v roce 2006. Velkoobchodní společnost Makro Cash&Carry ČR pak v roce 2007 zvýšila čistý zisk na 1,568 miliardy korun z 1,5 miliardy o rok dříve. Firma SPAR Česká obchodní společnost, která v Česku provozuje 27 hypermarketů Interspar a čtyři supermarkety Spar, loni snížila ztrátu na 412,2 milionu korun z 574,7 milionu v roce 2006.

Deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy Kč. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.

První místo na žebříčku největších obchodníků loni obhájila maloobchodní skupina Schwarz, která provozuje prodejny Lidl a Kaufland. O druhou a třetí příčku se dělily společnosti Ahold (hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert) a Tesco Stores ČR. Na čtvrté pozici se umístila velkoobchodní společnost Makro Cash&Carry a pátá byla skupina Rewe, která v Česku vlastní supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK