ČD: O zvýhodněné jízdenky je v prodejnách Lidl značný zájem

08.10.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. října (ČTK) - O celodenní síťové jízdenky Českých drah s platností na státní svátek 28. října, jejichž prodej dnes zahájily diskonty Lidl, je značný zájem. Jen dopoledne lidé koupili zhruba 1500 těchto jízdenek, jejichž cena je nižší než u klasických síťových lístků ČD. ČTK to dnes řekl mluvčí ČD Radek Joklík. Cenově zvýhodněné jízdenky by měly být v obchodech Lidl k dostání do 27. října a šéfové Lidlu odhadují, že prodáno jich bude až 10.000.

Jízdenky na vlak dosud žádný obchodní řetězec v Česku nenabízel. Jízdenka nazvaná ČD Net Lidl přijde na 149 korun, zatímco klasický celodenní síťový lístek ČD Net nyní stojí pro jednu osobu 450 korun. Lidé s touto síťovou jízdenkou budou moci 28. října cestovat všemi kategoriemi vlaků po celé ČR, u spojů SC Pendolino ale musejí mít povinnou rezervaci. Podmínkou pro využití CD Net Lidl je zahájení cesty 28. října před polednem.

Šéfové společnosti Lidl míní, že jízdenek ČD Net Lidl by se mohlo do 27. října prodat zhruba 10.000 kusů. Ředitel odboru produktů a obchodu Českých drah Aleš Ondrůj je v odhadech opatrnější a očekává menší zájem o tuto netradiční nabídku. ČD budou podle Ondrůje každý den vyhodnocovat počet prodaných levných jízdenek, aby předešly případným problémům s přeplněnými vlaky na státní svátek 28. října.

Pokud by se prodalo 10.000 jízdenek, tak ČD by z prodeje podle předběžné kalkulace mohly utržit 1,2 až 1,3 milionu korun. Zbývajících 200.000 až 300.000 korun by jako provize připadla společnosti Lidl. Jednatel společnosti Lidl ČR Vít Pravda předpokládá, že společnost Lidl prodej jízdenek u pokladen svých prodejen pocítí i na tržbách, protože hodně lidí, kteří si přijdou pro jízdenku, zároveň nakoupí další zboží. Lidl by zároveň mohl získat nové zákazníky.

Prodej vlakových jízdenek není pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž například v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly několik milionů bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.

Svých více než 200 prodejen Lidl v Česku provozuje po celé republice. S loňskými odhadovanými tržbami 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK