Cílovou skupinou obou televizí jsou lidé ve věku 15 až 34 let. Komerční úspěšnost české MTV se podle generálního ředitele Novy Petra Dvořáka bude odvíjet od vývoje trhu a od toho, kolik diváků program zasáhne.
Podle generálního ředitele Óčka Jiřího Balvína a také podle Dvořáka si programy nebudou příliš konkurovat, jelikož se od sebe zásadně liší.
Nova kromě svého hlavního programu provozuje kanály Nova Cinema a Nova Sport. Právě jmenovanými programy vyčerpala nárok na digitální licence v průběhu digitalizace, což znamená, že MTV se může objevit v pozemních digitálních multiplexech až po skončení celého procesu v polovině roku 2012.
Televizi Nova vlastní mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), která působí i na Slovensku. MTV Networks International působí ve 162 zemích světa a své programy vysílá ve 33 jazycích. V její nabídce jsou kromě MTV například programy Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF či Viva.