Konkurence na indickém trhu s automobily se zostřuje -------------------- --------------------

05.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Dillí 5. ledna (ČTK) - Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor dnes oficiálně uvedla na indický trh malý automobil Etios. Nový malý vůz vyvíjený především pro tento trh představila na autosalonu v Dillí rovněž japonská Honda Motor. Významným hráčem v Indii chce být také největší evropská automobilka Volkswagen, která letos hodlá na indický trh uvést malý automobil Polo. Firmy se snaží expanzí v Indii kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích.

"Indie bude hrát klíčovou roli v plánech Toyoty na globální expanzi a nastal čas, abychom zde strategicky urychlili svůj růst," uvedl místopředseda Toyoty Kazuo Okamoto. "Pokud chcete být významným hráčem na masovém trhu v Indii, musíte jít cestou malých automobilů," upozornil výrobní ředitel VW Jochem Heizmann.

Volkswagen se minulý měsíc dohodl na převzetí téměř pětiny japonské automobilky Suzuki Motor za zhruba 2,5 miliardy dolarů (přibližně 45 miliard Kč). Suzuki má značné zkušenosti s malými automobily a její divize Maruti Suzuki je jedničkou na indickém automobilovém trhu.

Toyota uvedla, že zahájí prodej automobilu Etios v letošním roce. Analytici předpokládají, že nový vůz bude stát méně než 500.000 rupií (necelých 200.000 Kč). "Doufáme, že díky uvedení Etiosu získáme v Indii značný tržní podíl v nejkratším možném čase," uvedl jeden z představitelů indické divize Toyoty.

Honda plánuje zahájit prodej svého nového malého automobilu v roce 2011. Cena vozu by měla rovněž činit méně než 500.000 rupií. "Ke zvýšení přítomnosti Hondy na tomto trhu je takovýto malý automobil nezbytný," uvedl výkonný viceprezident společnosti Koiči Kondo.

Největší americká automobilka General Motors již v pondělí uvedla na indický trh miniautomobil Chevrolet Beat, který se bude prodávat za cenu začínající na 334.000 rupií (zhruba 130.000 korun). Firma minulý měsíc oznámila, že vytvoří s čínským partnerem SAIC společný podnik pro výrobu a prodej automobilů v Indii.

Generální ředitel společnosti Maruti Suzuki Šinzo Nakaniši upozornil, že pro jeho firmu bude kvůli příchodu řady nových modelů komplikované udržet si současný poloviční podíl na indickém trhu. "Musíme se na tuto konkurenci dobře připravit," prohlásil.

Výzkumná společnost JD Power předpokládá, že celkový prodej automobilů v Indii v roce 2015 stoupne na 3,2 milionu vozů z loňských 1,7 milionu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK