Olympiáda zvýšila zájem o kabelovou TV o desetinu

08.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. února (ČTK) - Kvůli blížící se olympiádě stoupl zájem Čechů o pořízení kabelové televize až o desetinu. Prodej u největší tuzemské kabelové televize UPC se v posledních deseti dnech meziročně zvýšil o osm procent, uvedl mluvčí František Malina.

"Poptávka po sportovních televizních kanálech, kterých společnost aktuálně nabízí dvanáct včetně dvou ve vysokém rozlišení, momentálně převyšuje poptávku po televizních kanálech filmových, erotických i dokumentárních v poměru 5:1," dodal Malina.

Z českých stanic bude mít nejrozsáhlejší nabídku přenosů z dění na olympiádě v kanadském Vancouveru Česká televize. Televize bude mít olympijské vysílání na ČT2 a s kontinuálním vysíláním počítá na ČT4. Cena zakoupených vysílacích práv je podle Milana Macka z tiskového oddělení obchodním tajemstvím. "Zimní OH jsou ale vždy levnější než letní hry," uvedl pouze. ČT bude mít na místě 27 lidí.

Podle marketingového ředitele společnosti Media Master Josefa Hladíka je poptávka po komerční prezentaci na ČT v souvislosti s OH vzhledem k situaci na trhu celkem vysoká. "Klasická reklama bude v tomto období stoprocentně vyprodaná. Proti posledním zimním hrám je vidět příklon zadavatelů ke klasické spotové reklamě na úkor speciálních formátů," uvedl s tím, že ceny vychází z předpokládané sledovanosti a budou vyšší než běžné ceny na ČT2 a ČT4. Nejvíc zadavatelů reklamy je mezi automobilkami, mobilními operátory a prodejci zahradní techniky.

Další dvě celoplošné komerční televize, Nova a Prima, vzhledem k časovému posunu v dění olympiády své vysílací schéma nemusely příliš upravovat. "Filmy jsme pouze v daném období více orientovali na ženy a děti, zařadili jsme české filmy, romantické komedie a dobrodružné filmy," řekla ČTK mluvčí Novy Michaela Fričová. Televize bude mít v kanadě stálého zpravodaje se štábem. Prima bude mít po dobu olympijských her speciální dramaturgii s jasným zaměřením na olympijské dění. "Časový posun devět hodin oproti Vancouveru našemu vysílání maximálně vyhovuje, protože budeme mít dostatek času na zpracování všech důležitých olympijských událostí a témat," uvedla mluvčí Jana Kocová.

Olympijské hry budou podle UPC sledovat téměř dvě třetiny domácností které jsou zákazníky digitální kabelové televize UPC. Přibližně 85 procent z nich se rozhodně podívá na lední hokej, rychlobruslení si nenechá ujít 72 procent diváků a běhy na lyžích a sjezdové lyžování 70 procent. Ve všech případech je zvýšený zájem podmíněn šancí českých sportovců na některou z medailí.

Přibližně 58 procent diváků chce olympiádu sledovat jednu až tři hodiny denně, čtvrtina tři až pět hodin a 18 procent domácností více než pět hodin denně. V porovnání s minulou zimní olympiádou ale počet hodin, které chtějí diváci strávit u obrazovky, poklesl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK