Tržby LVMH ve čtvrtletí díky Evropě a USA vzrostly o 11 pct

13.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 13. dubna (ČTK) - Tržby největšího světového výrobce luxusního zboží LVMH vzrostly v prvním čtvrtletí o 11 procent na 4,5 miliardy eur (přes 113 miliard Kč). K růstu přispělo oživení poptávky v USA a Evropě. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 13 procent. LVMH vyrábí kabelky Louis Vuitton, šampaňské Moët & Chandon, Dom Perignon a Veuve Clicquot, koňak Hennessy či šperky Chaumet a hodinky TAG Heuer.

Tržby v divizi módy a koženého zboží, která je největší divizí skupiny, se zvýšily o osm procent na 1,7 miliardy eur. Nejvíce rostl obrat v divizi hodinek a šperků, a to o 34 procent na 204 milionů eur. Tržby v divizi vína a lihovin stouply o 18 procent na 635 milionů eur.

LVMH minulý týden uvedla, že plánuje expandovat v oblasti luxusních hotelů. Dva nové projekty plánuje na Blízkém východě spolu s firmou Orascom Holdings, napsaly agentury AP a Reuters.

Na výrobce luxusního zboží loni těžce dopadla hospodářská krize, která výrazně omezila výdaje spotřebitelů za luxusní zboží, zvláště hodinky, šperky a drahé potraviny a nápoje. LVMH loni klesl čistý zisk o 13 procent na 1,76 miliardy eur. Celkové příjmy se snížily o jedno procento na 17,1 miliardy eur.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK