Zisk Yahoo díky zájmu o reklamu stoupl trojnásobně

21.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


San Francisco 21. dubna (ČTK) - Americké internetové společnosti Yahoo vyskočil v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk téměř trojnásobně na 310,2 milionu USD (5,8 miliardy Kč) z loňských 117,6 milionu USD a příjmy se zvýšily poprvé za více než rok. Výsledky jsou odrazem obnovení zájmu o internetovou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů firmy. Vyplývá to z prohlášení, které Yahoo zveřejnila v noci na dnešek.

Výsledky za první čtvrtletí jsou nejlepším čtvrtletním výkonem firmy za 15 měsíců, kdy do čela firmy nastoupila Carol Bartzová. Příjmy se zvýšily o jedno procento na 1,6 miliardy USD a stouply poprvé od třetího čtvrtletí 2008.

Výsledky rovněž podpořil nedávný prodej emailových služeb a platba od firmy Microsoft na pokrytí nákladů na jejich společný podnik. Bez zahrnutí mimořádných položek spojených hlavně s plánovanou spoluprací s Microsoftem zisk činil 15 centů na akcii a překonal odhady analytiků, kteří očekávali v průměru zisk pouze devět centů na akcii.

Zadavatelé reklamy v posledních měsících začali vydávat více peněz za reklamu díky signálům, že americká ekonomika se dostává z nejhorší recese za posledních více než 70 let. Bartzová dodala, že zájem o zobrazovací inzeráty stoupl meziročně o 20 procent, napsala agentura AP.

Yahoo se loni v létě dohodla na desetiletém partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy se společností Microsoft. Partnerství by mělo oslabit dominantní postavení největšího internetového vyhledávače Google na trhu s internetovou reklamou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK