Prodej aut v Japonsku v dubnu stoupl o třetinu

06.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Tokio 6. května (ČTK) - Prodej aut v Japonsku se v dubnu zvýšil o 33,5 procenta na 222.095 vozidel. Nejprodávanější značkou byla Toyota, jejíž prodej vyskočil o 50 procent. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila japonská asociace prodejců aut.

Včetně minivozů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů se prodej zvýšil o 24,1 procenta na 352.465 vozů. Za leden až duben celkový prodej aut vzrostl o 35,9 procenta na 1,199 milionu vozů. Včetně minivozů pak stoupl o 22,4 procenta na 1,852 milionu vozů.

Automobilka Toyota Motor prodala v dubnu 116.640 vozů, o 50,4 procenta více než loni. Prodej samotné značky Toyota se zvýšil o 50 procenta a značky Lexus o 68,7 procenta. Druhá příčka v prodejnosti patřila Hondě s růstem prodeje o 13 procent. Prodej třetího Nissanu stoupl o 31 procent. Prodej dovážených značek se však snížil o téměř 50 procent, napsala agentura Reuters.

Prodej aut v Japonsku se loni snížil o 9,1 procenta na 2,921.085 vozů a poprvé od roku 1971 byl nižší než tři miliony. Včetně minivozů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů pak prodej klesl o 9,3 procenta na 4,6 milionu vozů, což byl nejnižší počet za 31 let. Japonská vláda koncem loňského roku prodloužila program šrotovného o šest měsíců do letošního září. Vládní podpora nákupu nových aut byla v Japonsku spuštěna loni 10. dubna.

Japonská asociace výrobců automobilů odhaduje, že prodej nových osobních a nákladních vozů, včetně minivozů, a autobusů by v Japonsku měl letos stoupnout o 4,1 procenta na 4,798.400 aut. Zaznamená tak první růst za šest let. Z toho prodej osobních aut se má zvýšit o 4,1 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK