Prodej BMW v dubnu stoupl o 14,6 procenta

10.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Frankfurt 10. května (ČTK) - Německé automobilce BMW AG vzrostl v dubnu prodej o 14,6 procenta na 116.491 vozů. K růstu přispěl nárůst poptávky v Evropě a USA a vysoký prodej v Asii. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě, kromě značky BMW vlastní značky Mini a Rolls-Royce.

Automobilka zaznamenala v dubnu druhý nejvyšší růst prodeje v letošním roce po lednovém zvýšení o 16,6 procenta. Prodej ve Spojených státech, které jsou největším vývozním trhem automobilky, se zvýšil o devět procent na 21.111 vozů. V Asii prodej vyskočil o téměř 65 procent a v Evropě o čtyři procenta.

Jarní počasí zvýšilo zájem o kabriolety, jako Z4 Roadster. Růst poptávky v USA pak přispěl ke zvýšení zájmu o modely řady 7. Automobilka dodala, že v dubnu prodala rovněž 1471 nových sportovních motocyklů S 1000 RR. Údaje o prodeji nového modelu motocyklu společnost zveřejnila poprvé.

V loňském roce prodej BMW zasáhla světová hospodářská krize a ten se snížil o více než deset procent na 1,28 milionu vozů. V letošním roce však společnost očekává oživení poptávky na trhu, mimo jiné i díky novým modelům. Letos chce BMW prodat po celém světě 1,3 milionu vozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK