Tatra chce montovat nákladní auta přímo v Rusku

09.07.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Kopřivnice (Novojičínsko) 9. července (ČTK) - Kopřivnická automobilka Tatra plánuje montovat nákladní auta přímo v Rusku nebo v jiné zemi bývalého Sovětského svazu, aby znovu získala ruský trh. Chce se tím především vyhnout dovoznímu clu, které prodražuje její vozy pro ruské zákazníky. Vyplývá to ze zprávy představenstva Tatry pro valnou hromadu firmy.

Generální ředitel Tatry Ronald Adams v ní také uvedl, že kopřivnická automobilka plánuje expandovat na trzích v jihovýchodní Asii, Brazílii, Saudské Arábii, Kanadě, Austrálii nebo Indii. "Můžeme konstatovat, že se nám podařilo snížit náklady a výdaje a že začínáme být úspěšní ve zvyšování našeho tržního podílu i tržeb. Toto je vítězná kombinace nezbytná k tomu, aby se Tatra dostala zpět na vrchol, kam patří," napsal akcionářům Adams.

Tatra loni kvůli krizi skončila ve více než sedmsetmilionové ztrátě, což bylo ještě o 140 milionů více než v roce 2008. Kvůli vysokým úvěrům musela navíc celý podnik zastavit bankám.

Rusko bylo v minulosti největším komerčním trhem Tatry. "Abychom se vyhnuli pětadvacetiprocentnímu clu, jež zavedl premiér Putin, a aby se nám znovu podařilo ruský trh získat, budeme vést s potencionálními partnery jednání s cílem provádět montáž vozů Tatra v Rusku nebo v jiném regionu Společenství nezávislých států," uvedl ve zprávě pro akcionáře Adams.

Tatra má smělé plány i na jiných kontinentech. V jihovýchodní Asii jedná s potencionálním partnerem v oblasti marketingu a montáže v Malajsii se záměrem zásobovat všechny státy v jihovýchodní Asii.

V Jižní Americe automobilka dokončila hloubkovou analýzu a předpokládá, že zemí, která jí otevře dveře na jihoamerické trhy, bude Brazílie. "Jsme přesvědčeni, že to je trh pro 400 až 1000 nákladních vozů plus vojenská vozidla, který bude v blízké budoucnosti rozvíjen," konstatoval Adams.

V současné době podle něho představuje pro Tatru z hlediska dalšího rozvoje klíčovou roli také Saudská Arábie. Její pozemní vojska totiž budou kupovat 3000 vozů 4x4, po nichž bude v průběhu pěti let následovat zakázka na další 4000 vojenských vozů 6x6 a 8x8.

Technici Tatry také spolupracují se společností Navistar a vyvíjejí první společné vozidlo pro kanadské ozbrojené síly. Stabilním trhem pro Tatru zůstává také Indie.

Podle Adamse se trh s těžkými nákladními vozy rychle přiklání k automatickým převodovkám. "V roce 2009 jsme pokračovali ve vývoji a testování elektronického zařízení naší vlastní převodovky Tatra a úspěšně jsme zároveň odzkoušeli nové aplikace vozů s plně automatickými převodovkami. Tato vozidla budou zařazena do sériové výroby v průběhu tohoto roku," sdělil akcionářům Adams.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK