Korea chce být světovou jedničkou ve výrobě nabíjecích baterií

12.07.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Soul 12. července (ČTK) - Jižní Korea chce v příštích deseti letech investovat až 15 bilionů wonů (asi 12,5 miliardy USD; 251 miliard Kč) do výroby nabíjecích baterií. Země je už teď významným producentem článků a podíl na světovém trhu chce dál rychle zvyšovat. Jejím cílem je stát se největším výrobcem nabíjecích baterií na světě. Informovala o tom agentura Reuters.

Silné postavení mezi výrobci nabíjecích baterií má například největší korejská chemička LG Chem, ale i výrobce elektroniky Samsung SDI. Jejich specializací jsou články pro hybridní a elektrické vozy, vyrábějí ale také baterie pro jiné účely. Odvětví ale zaujalo i největší korejskou rafinerii SK Energy.

Do odvětví budou směřovat investice jak soukromých firem, tak i státních podniků. Není ale jasné, jaký podíl mají tvořit soukromé a jaký státní investice. Vláda pouze uvedla, že snahou je, aby Jižní Korea byla v tomto odvětví první.

Korea předpokládá, že globální trh nabíjecích baterií bude mít do roku 2020 hodnotu asi 77,9 miliardy dolarů (zhruba 1,6 bilionu Kč), přičemž v současné době se na trhu prodají články za zhruba 12,3 miliardy USD. Silný růst by měl být výsledkem dalšího růstu poptávky po elektromobilech a snahy efektivně uchovávat energii. Nynější poptávku po nabíjecích článcích táhnou především výrobci mobilních telefonů a laptopů.

Začátkem července oznámil koncern SK Group, že do roku 2020 investuje zhruba 17,5 bilionu wonů (asi 293 miliard Kč) do vývoje energetických zdrojů včetně nabíjecích baterií. Skupina SK Group se zaměřuje na širokou škálu činností, prostřednictvím firem SK Energy a SK Telecom pak především na zpracování ropy a telekomunikace.

Chemička LG Chem v dubnu oznámila, že si ji automobilka Volvo vybrala jako dodavatele lithium-iontových baterií pro své elektromobily. Pro účely vývoje bateriových článků do automobilů se pak LG Chem spojila s korejskou automobilkou Hyundai Motor, americkou General Motors a čínskou Changan New Energy Automobile.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK