Google dovolí i v Evropě využívat ochranných známek rivalů

04.08.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 4. srpna (ČTK) - Google od poloviny září dovolí i inzerentům v Evropě využívat ochranných známek rivalů jako klíčových slov v internetové reklamě AdWords. Majitelům velkých značek tak Google nedovolí řídit, jaké reklamy se uživatelům objeví během vyhledávání. Změna se uskuteční ke 14. září ve většině evropských zemí, oznámil dnes Google v Paříži.

Praktiky Googlu v Evropě tak budou od poloviny příštího měsíce stejné jako ve Spojených státech, Británii a dalších dvou stovkách zemí. Podnik se ke změně odhodlal po verdiktu Evropského soudního dvora, který v březnu rozhodl, že podnik prodejem klíčových slov k cílené reklamě neporušuje pravidla o ochranných známkách.

Řada firem v čele s impériem luxusu Louis Vuitton ale tento postup napadala. Soud oznámil, že se majitelé značek můžou sami za sebe obrátit na Google, aby výsledky vyhledávání reklam změnil, pokud mají pocit, že se tím uživatelé matou.

Verdikt potvrdil, že placená hesla AdWords tvoří jádro reklamních aktivit Googlu, jejichž tržby dosahují kolem 23 miliard dolarů. Rivalové jako Yahoo! tak dostali možnost, jak prodávat reklamu, a majitelé značek způsob, jak své ochranné známky chránit, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK