Mediální skupina Bertelsmann se vrátila k zisku a zlepšila výhled

31.08.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 31. srpna (ČTK) - Německá mediální skupina Bertelsmann, která působí také v České republice, v letošním prvním pololetí vydělala 246 milionů eur (přes šest miliard Kč) díky oživení na trzích s reklamou a snižování nákladů. Ve stejném loňském období přitom vykázala ztrátu 333 milionů eur. Firma dnes navíc zlepšila výhled pro celý letošní rok.

"Ekonomika a zejména trhy s reklamou jsou přátelštější," uvedl generální ředitel společnosti Hartmut Ostrowski. Firma nyní předpokládá, že její čistý zisk v celém letošním roce překoná 500 milionů eur. V předchozí prognóze přitom počítala se ziskem 400 až 500 milionů eur.

Tržby společnosti, která vlastní například televizní a rozhlasovou skupinu RTL či vydavatelství Random House, v pololetí stouply na 7,4 miliardy eur ze 7,1 miliardy před rokem. Firma nyní očekává nárůst tržeb také v celém letošním roce, ačkoli dříve počítala s jejich stagnací.

Francouzský konkurent Lagardere minulý týden také zlepšil celoroční výhled. Uvedl, že oživení na světovém trhu s reklamou má příznivý vliv na jeho vydavatelské a rozhlasové aktivity. Ke zlepšení celoroční prognózy nedávno přikročila rovněž největší světová reklamní skupina WPP. Upozornila však na přetrvávající opatrnost některých velkých firem v důsledku úsporných opatření v evropských zemích a obav ohledně hospodářského růstu ve Spojených státech.

Společnost Bertelsmann letos oslavila 175. výročí svého založení. V České republice působí prostřednictvím dceřiné společnosti Euromedia Group, která vlastní nakladatelské značky Balios, Ikar, Knižní klub, Universum a Odeon.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK