Američané věnovali na síti poprvé více času Facebooku než Googlu

10.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Seattle 10. září (ČTK) - Američané v srpnu strávili na internetu poprvé více času na sociální síti Facebook než na stránkách všech nabídek gigantu Google. Podle průzkumu comScore věnovali lidé v USA za srpen Facebooku celkem 41,1 milionu minut, zatímco všem funkcím Googlu 39,8 milionu minut.

Podíl Facebooku mezi destinacemi na síti tak v USA dosáhl 9,9 procenta, zatímco Google měl 9,6 procenta. V aktivitách Googlu jsou přitom zahrnuty i video portál YouTube, e-mailová služba Gmail či zpravodajství.

Na třetí místo se podle comScore dostala v žebříčku Yahoo, jejíž stránky měly sledovanost 37,7 milionu minut a podíl 9,1 procenta. Facebook se přitom dostal poprvé před Yahoo teprve v červenci.

V srpnu minulého roku lidé ve Spojených státech na webu věnovali Facebooku méně než pět procent času. Zhruba stejný podíl času věnovali Googlu a téměř 12 procent portálu Yahoo. Ještě v srpnu 2007 neměl Facebook v USA ani dvě procenta času, který na internetu strávili uživatelé.

V datech od comScore ale může být určité zkreslení, protože se opírají o kombinaci průzkumu mezi dvěma miliony uživatelů ve světě a čísla ze serverů jednotlivých portálů, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK