Vyplavená trať z Děčína do Rumburku se otevře možná až v létě

06.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Česká Kamenice (Děčínsko) 6. října (ČTK) - Oprava železniční tratě z Děčína do Rumburka se protáhne možná až do konce června. Trať je mimo provoz už od začátku srpna, kdy její část zničily povodně. Na nejhůře postiženém úseku v okolí Kytlice ale opravy ani po dvou měsících nezačaly. Správa železniční cesty (SŽDC) stále vybírá dodavatele a hlavní práce začnou až v březnu, řekl dnes ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

SŽDC vyhlásila výběrové řízení na opravu tratě už krátce po srpnových povodních, ale pak ho zrušila a rozhodla se ho vypsat jinou formou. "V současné době se dokončuje příprava soutěží na několik samostatných opravných akcí. Do konce listopadu se předpokládá jejich ukončení výběrem zhotovitelů a podpisem smluv," řekl Halla.

Než SŽDC dodavatele vybere, bude zima, a tak lze říci, že administrativní průtahy zdržely opravu až o sedm měsíců. "Vzhledem k počasí, špatné přístupnosti některých lokalit a zejména nastávajícímu zimnímu období se předpokládá realizace hlavních stavebních prací až v období březen až květen 2011 s tím, že nejpozději do 30.6.2011 by trať měla být opět zprovozněna," dodal Halla. Vlaky od Děčína tak budou zřejmě i nadále končit v České Kamenici a dál směrem na Rumburk cestující budou vozit náhradní autobusy. Z Kytlice a okolí sváží cestující speciální mikrobus.

Původní odhad počítal se zprovozněním celé tratě v polovině října, kdy skončí opravy po povodních i v okolí. Místo toho ovšem podemleté koleje u Kytlice pořád visí ve vzduchu, na stržené náspy a mostky se zatím prakticky nesáhlo. "Zatím se tu dělaly jen kosmetické úpravy. O termínu zprovoznění vůbec nic nevíme," řekl na konci září ČTK starosta obce Zdeněk Janouškovec.

Zdemolovaná trať spojuje Děčín se severovýchodem okresu, kde se nachází třicetitisícové souměstí Rumburku a Varnsdorfu. Ústecký kraj považuje trať za strategickou a dopravu na autobusy převést nehodlá. "Ta trať je jednoznačně potřeba, vlaky na ní budeme objednávat dál. Právě proto bychom uvítali, kdyby byla trať opravená co nejdřív," řekl mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.

Podle informací ČTK byl kraj dokonce s Českými drahami domluven na tom, že od jara na osobní vlaky vyjedou skutečně nová nízkopodlažní vozidla. Měla nahradit stávající jednotky typu Regionova, které jsou pro zdejší podmínky kapacitně i trakčně poněkud poddimenzované.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK