Stavba silnice mezi Ostravou a Opavou by mohla začít v roce 2012

06.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ostrava 6. října (ČTK) - Výstavba silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou, kterou v srpnu zastavilo ministerstvo dopravy, by mohla v úseku u Mokrých Lazců pokračovat v roce 2012. Na obnovu stavebních prací v tomto roce plánuje ministerstvo uvolnit kolem 1,5 miliardy korun. Rozestavěná část hlavního tahu z Ostravy na západ Moravskoslezského kraje by tak mohla být dokončena v závěru roku 2014. ČTK to řekl mluvčí resortu Karel Hanzelka. Je to o dva roky později oproti původnímu termínu před přerušením výstavby.

Kvůli nutným úsporám zastavil ministr dopravy Vít Bárta (VV) stavební práce na I/11 do konce roku 2011. Západní část silnice I/11 včetně příprav stavby takzvané prodloužené Rudné je tak jedinou moravskoslezskou stavbou na Bártově "černém seznamu", v níž se letos ani příští rok nebude pokračovat.

Ministerstvo sice plánuje v příštím roce investovat do přípravných prací na silnici I/11 30 milionů korun, stavební práce se na její západní části výrazněji obnoví až od roku 2012. Vychází to ze střednědobého plánu ministerstva dopravy, který by měl získat definitivní podobu do konce letošního roku.

"V letech 2012, 2013 a 2014 plánujeme investovat do celé trasy silnice I/11 tři miliardy korun ročně," řekl Hanzelka. Částka zahrnuje také řešení přetížené východní části silnice I/11 z Ostravy směrem na Slovensko, kde je do dubna příštího roku nutné dokončit výkupy pozemků. Pokud se to stihne, má stavba přeložky I/11 na Frýdecko-Místecku také naději na zahájení v roce 2012.

Na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou, jejíž stavba začala loni v březnu, se doposud prostavělo zhruba 460 milionů korun. Je nutné investovat další 4,3 miliardy korun. Podle Krajského úřadu Ostrava si konzervace rozestavěné silnice vyžádá přes 250 milionů Kč.

Náměstek opavského primátora a předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 Pavel Mališ považuje peníze na konzervaci "za vyhozené". Ministerstvo by je podle něho mělo použít na zpomalené pokračování stavby, nikoli její zakonzervování. "Během příštího roku by se pak k této částce měly přidat další peníze, které zbudou," řekl ČTK Mališ.

Sdružení, jehož členové - města, obce i firmy - investovaly do projektové přípravy rozestavěné silnice miliony korun, s ministrovým rozhodnutím zásadně nesouhlasilo. Vlna nevole se zvedla i mezi obyvateli kraje, petici proti zastavení stavby na I/11 podepsalo téměř 25.000 lidí.

"Příští týden chceme podpisy sumarizovat a petici předat. Zároveň jsme připraveni oslovit všechny poslance za Moravskoslezský kraj," popsal další kroky sdružení Mališ. Na otázku ČTK, zda sdružení připravuje nějaké protesty v podobě blokád dopravy na I/11, odpověděl: "Je potřeba racionálně argumentovat než vytvářet populistické kroky."

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK