Zisk LG Display kvůli slabé poptávce po televizích klesl o 72 pct

21.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Soul 21. října (ČTK) - Jihokorejskému výrobci obrazovek z tekutých krystalů LG Display klesl ve třetím čtvrtletí provozní zisk o 72 procent na 182 miliard wonů (asi 2,8 miliardy Kč). Výsledky sice překonaly odhady analytiků, zisk však byl nejnižší od prvního čtvrtletí 2009. Za propadem stála slabá poptávka po televizorech s plochou obrazovkou a počítačích. Firma, která je druhým největším výrobcem LCD obrazovek na světě, to uvedla v dnešním prohlášení.

Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk 150 miliard wonů. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím zisk klesl o 75 procent. Provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, se kvůli poklesu cen obrazovek snížila na tři procenta z loňských 11 procent.

Analytici očekávají, že LG se v posledním čtvrtletí roku propadne do ztráty pět miliard wonů, protože globální ekonomické oživení je stále křehké, což se promítá do slabší poptávky spotřebitelů. V prvním čtvrtletí příštího roku by výsledky firmy mohly mírně oživit.

Ceny obrazovek se od dubna do září snížily v průměru o 30 procent a mají klesat i nadále. Výrobci televizí totiž prudce snižují ceny, aby tak podpořili poptávku, což vytváří tlak na většinu výrobců obrazovek. Obrazovky pro televizory tvoří více než polovinu příjmů LG Display.

Hlavními konkurenty LG Display jsou jednička v oboru Samsung Electronics či tchajwanská AU Optronics. Mezi zákazníky společnosti patří Apple, LG Electronics a Philips Electronics, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK