Výsledky překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří čekali zisk 938 milionů eur. Tržby loni stouply o 20,8 procenta na 17,9 miliardy eur. Provozní zisk se téměř zdvojnásobil na 1,7 miliardy eur z předloňských 862 milionů eur.
Michelin očekává, že růst cen surovin v letošním roce bude mít na provozní příjmy negativní dopad 1,5 miliardy eur. Firma však plánuje zvýšení cen, které by mělo tyto náklady snížit o zhruba 75 procent. V Evropě se mají ceny pneumatik zvýšit o čtyři až 7,5 procenta. Objem prodeje má letos stoupnout nejméně o 6,5 procenta, napsala agentura Reuters.
Michelin dominuje světovému trhu s pneumatikami společně s japonským rivalem Bridgestone a americkým konkurentem Goodyear Tire & Rubber. Skupina vyrábí pneumatiky k nejrůznějším vozidlům včetně jízdních kol a své výrobky dodává i pro kosmické programy. Turistům pomáhá Michelin mapami, průvodci, atlasy a počítačovými produkty.