Odboráři návrh zaměstnavatele považují stále za nedostatečný. Po nové prognóze inflace požadovali růst o sedm procent, uvedl šéf odborů Jaroslav Povšík před týdnem na výroční konferenci automobilky. V rámci vyjednávání jsou ale odboráři připraveni požadavek snížit na šest procent, řekl.
Automobilka při vyjednávání již překročila loňské čtyřprocentní navýšení o 0,3 procentního bodu. Hodnota 0,3 procenta má být podle firmy přesunuta z rozpočtované částky na osobní ohodnocení, která tak zůstane 15 procent.
Na úterním jednání zaměstnavatel navrhl zvýšení penzijního příspěvku o 100 korun. Zaručená platba k variabilnímu bonusu by měla činit 5000 korun.
Pro odbory Kovo je podle Povšíka prioritní sjednání uspokojivého navýšení tarifu. Pokud se nepodaří vyjednat dohodu do konce března, budou odbory postupovat nadále zákonnou cestou včetně svolání informačních mítinků.
Odboráři také připomněli svůj návrh na růst variabilního bonusu každoročně nejen o meziroční nárůst zisku, ale i o procenta nárůstu průměrné mzdy tarifních zaměstnanců v roce, za který je bonus vyplácen.
Další termín vyjednávání je stanoven na pátek, případně i sobotu, kdy současná kolektivní smlouva končí. Na jejím základě se zaměstnancům od loňského dubna zvýšily tarifní mzdy o čtyři procenta a vzrostly také jednorázové platby. Průměrná mzda v automobilce Škoda byla v roce 2010 podle odborářů 32.000 Kč.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
