Sklárna Moser Karlovy Vary měla loni zisk téměř 2,4 milionu korun

12.07.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Karlovy Vary 12. července (ČTK) - Karlovarská sklárna Moser vykázala vloni zisk téměř 2,4 milionu korun. O rok dříve přitom skončila v ztrátě kolem 42,4 milionu korun. Tržby sklárny za prodej vlastních výrobků a služeb dosáhly asi 196,2 milionu korun a meziročně vzrostly o zhruba 17 milionů korun. Zlepšení výsledků se povedlo dosáhnout mimo jiné zvýšením objemu výroby o sedm procent a ziskem z mimořádných zakázek. Informace zveřejnila společnost ve výroční zprávě.

Většinu tržeb, 127,9 milionu korun, získal Moser loni v zahraničí. O rok dříve to bylo kolem 110,9 milionů korun. Výrazným úspěchem sklárny ovlivňujícím její pozici na zahraničních trzích bylo přijetí Moseru do francouzské asociace luxusních značek Comité Colbert. V šedesátileté historii asociace je to poprvé, kdy byla za člena zvolena jiná, než francouzská firma, uvedl předseda představenstva sklárny Antonín Vlk. "Členy jsou třeba Chanel, Hermes nebo Cartier," podotkl.

V roce 2011 se zlepšila systematická spolupráce obchodu, vývoje a výroby se zaměřením na vývoj určitých typů výrobku s vysokou přidanou hodnotou. Vznikla funkční klientská databáze a lze tak systematicky kontaktovat současné i nové klienty. Na vývoz směřuje letos přibližně 60 procent produkce sklárny. "Zájem je především v USA, Velké Británii, Itálii a Rusku a také v Japonsku i Číně. Chceme se opět zaměřit na některé jihoamerické země, jako je třeba Brazílie," konstatoval Vlk.

Manufaktura, která nyní zaměstnává 320 lidí, vznikla v roce 1857. Jejím zakladatelem byl rytec a obchodník Ludwig Moser. V současnosti ji vlastní čeští investoři. Pro letošek plánuje zvýšení objemu výroby o takřka devět procent. Za významný krok ke zlepšení komunikace se zákazníky považuje vedení sklárny nové webové stránky, které pomáhají k posílení image firmy. Součástí webových stránek je od počátku roku 2011 e-shop.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK