ČOI od dubna do června provedla 753 kontrol zaměřených na sezonní akční ceny a výprodeje a na nedostatky přišla v 285 případech. Neseznámením spotřebitele s cenou zboží ČOI zjistila při 100 kontrolách a špatné účtování odhalilo 90 kontrol. Nekalé obchodní praktiky používalo 21 kontrolovaných prodejců nabízejících akční ceny a slevy.
"Dílčí výsledky kontrolní akce zaměřené na prodej za akční ceny a nejrůznější výprodeje opět potvrdily předchozí zjištění, že při prodeji zboží ve slevě trvale prodávající porušují zejména zákon o ochraně spotřebitele," uvedla Fléglová.
Loni ČOI v obchodech provedla 3453 kontrol zaměřených na akční ceny a slevy a nedostatky zjistila v 1319 případech. Čeští zákazníci si pravidelně stěžují například na to, že obchodníci sice deklarovali zlevněné zboží, ale ve skutečnosti jim slevu neposkytli. Obchodníci prý často přelepí původní cenovku novou tak, aby nebyla vidět. Spotřebitel poté nemá možnost porovnat starou a novou cenu, na což má ale právo. Klamavou praktikou může být i to, že obchodník sice v reklamách uvádí prodej určitého zboží ve slevě, ale nemá je v nabídce.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
