Podle nových norem bude muset sestava modelů osobních a lehkých užitkových vozů jednotlivých automobilek v průměru spotřebovávat 4,3 litru na 100 kilometrů ve srovnání s loňskou úrovní 8,2 litru. Požadavky se budou zpřísňovat postupně a výrazné přitvrzení nastane v roce 2017. Regulace navazuje na dohodu mezi vládou a automobilkami z roku 2009, podle níž by se měla průměrná spotřeba nových modelů do roku 2016 snížit na 6,6 litru na 100 km.
Obamova vláda tvrdí, že díky její regulaci ušetří spotřebitelé za pohonné hmoty během životnosti nového vozu koupeného v roce 2025 v průměru 8000 dolarů (157.500 Kč). Kritici opatření včetně republikánského prezidentského kandidáta Mitta Romneyho podle agentury AP naopak poukazují na to, že uměle urychlované zavádění nových technologií bude mít za následek takový růst cen nových vozů, že se tím smažou jakékoli úspory u pump.
Automobilky bude nová regulace nutit k omezování velikosti a váhy vozů, což může být podle expertů na úkor bezpečnosti. Budou více nabízet hybridní vozy, auta na zemní plyn nebo na elektřinu a zavádět se budou úsporné technologie typu dočasného vypínání motoru na semaforech.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
