CK World Travel: S klienty problémy řešíme, dovolenou dokončí

27.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 27. září (ČTK) - Plzeňská cestovní kancelář CK World Travel, která není schopna uhradit své závazky a vyhlásila úpadek, řeší se všemi klienty nastalé problémy. Záruky za zpáteční lety stovek lidí v zahraničí převzala pojišťovna a turisté vrátí se v termínu zpět, řekla dnes ČTK Kateřina Siváková z cestovní kanceláře střední velikosti, která je na trhu 15 let. Klienti, kteří měli teprve odletět, mohou požádat pojišťovnu o vrácení peněz anebo jim kancelář zajistí dovolenou u partnerů.

"Normálně tráví dovolenou v hotelu a odletí zpět jako by odletěli s námi. Většina lidí se bude vracet o víkendu a garance za platby převzala pojišťovna, takže přijdou na letiště a poletí domů," vysvětlila.

Podle Sivákové problémy lidem v cizině žádné nevyvstaly, protože od okamžiku jeho vzniku ho kancelář řeší. "Komunikujeme s pojišťovnou i se zahraničím. Vznikla panika na jednom místě v Řecku, ale naprosto zbytečná, protože pojišťovna samozřejmě vše řeší. Pojištění máme v plné výši a řešíme to hlavně i my tak 20 hodin denně," uvedla Siváková. Podle ní pracovníci agentury zvedají telefony a vše vysvětlují.

"Nevím přesně, co s World Travel bude. Zatím nejsme v insolvenci, protože situace, která nastala, nebyla taková, abychom okamžitě naplnili podmínky insolvenčního řízení. Došlo pouze k nedohodě s leteckou společností, což samozřejmě řešíme," uvedla Siváková. Vzhledem k extrémní medializaci není podle ní moc šancí cokoliv řešit.

"Lidé se bez problémů vrátí a ti, co si zájezdy zaplatili, dostanou své peníze zpět," uvedla Siváková. Problémy podle ní vznikly tím, že cestovní kancelář nebyla schopna okamžitě uhradit poslední část splátky za lety, zhruba 1,5 milionu z 53 milionů korun. Letecká společnost jí odmítla dát odklad nebo splátkový kancelář na poslední část splátky. "Všechny cestovní kanceláře jsou v kleštích leteckých společností. Není to jako v jiných oborech, kde se můžete s dodavatelem dohodnout, že když spolupracujete deset let, tak to určitě uhradíte," dodala.

Podle Sivákové nikde nikdo bezprizorní nezůstal a všichni klienti jsou na hotelích. Pojišťovna řeší návratové seznamy s dopravcem a převzala za klienty záruku za zaplacení letenek. "Protože letecká společnost ji nechtěla od nás, ale od pojišťovny," uvedla. Se sedmi lidmi, kteří čekali na letišti a neodletěli, kancelář údajně komunikovala, ale nepodařilo se jí s dopravcem dohodnout. "Majitel osobně vysvětlil situaci a omluvil se. Nabídl jim, že jim bude buď dovolená kompenzována námi, pokud se nám podaří situaci vyřešit, a pokud ne, tak pojišťovnou," uvedla Siváková. Lidé, kteří měli odletět na dovolenou, kancelář informovala, aby na letiště nejeli, aby se nedostali do podobných problémů.

World Travel a.s. sídlí ve stejném domě jako cestovní agentura Holiday Travel, která údajně nemá s cestovní kanceláří nic společného. "Ta prodává zájezdy všech cestovních kanceláří a tam se nic neděje, ale probíhají tam úpravy, takže jsme na dva dny uzavřeli provoz. Také i z toho důvodu, že do Holiday Travel byli klienti zvyklí chodit nakupovat zájezdy World Travelu a ten prodej teď realizovat nemůžeme," dodala.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK