Plzeňský Prazdroj zdražil odedneška pivo v průměru o tři pct

01.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 1. října (ČTK) - Plzeňský Prazdroj zdražil od dnešního dne pivo v průměru o tři procenta. Zvýšení ceny se podle pivovaru nejvíce dotkne lahvových druhů. Cena čepovaného Pilsner Urquellu vzrostla o korunu na půllitru, což bude podle průzkumu ČTK kopírovat také většina restaurací v Plzni. Cena nejprodávanější desítky Gambrinus ve velkých plzeňských restauracích nevzroste, pokud hostinští nakupují padesátilitrové sudy, tedy nejběžnější balení. Stejné je to s pivem Radegast. ČTK to řekl mluvčí největšího českého pivovaru Jiří Mareček.

"U čepovaného ležáku Pilsner Urquell se cena pro odběratele změní zhruba o jednu korunu. Podobně u lahvového piva, kde se u většiny značek mění cena také zhruba o jednu korunu na půllitr," uvedl. Konkrétní ceny produktů firma neuvedla s tím, že koncovou cenu pro spotřebitele určuje prodejce, tedy obchody a restaurace. Kromě 50litrových sudů Gambrinus a Radegast se nezměnila cena čepovaného nealko piva Birell.

Oslovené plzeňské restaurace budou zdražení pivovaru kopírovat. "Zvýšili jsme cenu z 35 na 36 korun za půllitr," uvedl číšník z největší restaurace Na Spilce, která je přímo v areálu Plzeňského Prazdroje. Zdražení o korunu na 39 korun za půllitr hlásí restaurace Na Parkáně, uváděná ve většině prestižních průvodců. Zvýšení ceny o korunu potvrdili také majitelé známých pivnic Cardinal Club a U Šenku poblíž centrálního náměstí. Pivo tam bude nově za 33 koruny resp. 34 Kč/půllitr. "Zatím doprodáváme ze zásob za původní ceny. Nový závoz a nové ceníky ještě nemáme, dostaneme je dnes," řekl František Cypris, šéf pivnice U Šenku. Zavedená "desítková" restaurace Májovka potvrdila, že čepovaná desítka Gambrinus, kterou nyní prodává za 19 Kč/půllitr, nezdraží.

Zhruba o korunu se podle hostinských zvýší ještě ceny dalších produktů pivovaru Gambrinus - čepované dvanáctky a nefiltrovaného ležáku.

Zdražení se podle generálního ředitele Prazdroje Douga Brodmana dotklo především lahvového piva, u něhož pivovar v posledních několika letech měnil ceny jen mírně. Dotklo se vybraných značek a balení napříč celým portfoliem firmy, dodal. Prazdroj zdůvodnil říjnové zvýšení cen zdražením vstupních surovin a energií. Naposledy zvyšoval ceny loni v prosinci v průměru o 2,5 procenta. Tehdy to vysvětlil zvýšením nákladů zejména na energii a sladovnický ječmen.

Další pivovary působící v ČR zatím nezdražovaly, do budoucna to ale kvůli vyšším cenám vstupů nevyloučily.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK