Marchionne opakovaně vyzývá k celoevropskému uzavírání továren a propouštění zaměstnanců. "Obavám se, že pokud nenalezneme společnou vůli k vyřešení tohoto problému na evropské úrovni, stane se krize (v automobilovém sektoru) trvalou," řekl šéf Fiatu. Marchionne řídí rovněž americkou automobilku Chrysler, ve které Fiat loni získal většinový podíl. Stojí také v čele Evropského sdružení výrobců automobilů
Prodej automobilů v Evropě podle tohoto sdružení již pět let klesá. V letošním roce očekává ACEA pokles prodeje o osm až deset procent. Podle Marchionneho by proto měla Evropská komise koordinovat snižování výroby automobilů v Evropě.
Výrobci automobilů ve Francii, Itálii a Španělsku se nyní podle agentury Reuters potýkají s nadbytečnými výrobními kapacitami, zatímco němečtí producenti těží ze silného exportu a z vysokých marží u svých vozidel.
Marchionne rovněž vyzval Evropskou komisi, aby nespěchala s uzavíráním podobných dohod o volném obchodu, jakou loni podepsala s Jižní Koreou. Dovoz korejských aut do Evropy ve 12 měsících od podpisu dohody podle ACEA stoupl o více než polovinu, zatímco evropský export aut do Koreje klesl o čtyři procenta. "Dejme evropskému automobilovému sektoru prostor ke změnám," uvedl Marchionne. "Toto není doba, kdy by se měl vítat volný obchod," dodal.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
