Facebook v úterý po skončení obchodování na amerických trzích oznámil, že za třetí čtvrtletí měl ztrátu 59 milionů dolarů (asi 1,1 miliardy Kč), zatímco o rok dříve měl zisk 227 milionů USD (asi 4,3 miliardy Kč). Ztrátu ale způsobily převážně jednorázové položky, trh jí proto nevěnoval příliš velkou pozornost.
Pokud by se nebraly v úvahu mimořádné položky, které tvoří hlavně výdaje na kompenzace za akcie, Facebook by měl zisk 311 milionů dolarů (asi šest miliard Kč). Zisk na akcii by pak činil 12 centů. To je o jeden cent více, než se domnívali analytici. Tržby se zvýšily o 32 procent na 1,26 miliardy dolarů (asi 24,1 miliardy Kč). Analytici v anketě agentury Reuters čekali tržby 1,23 miliardy USD.
"Chtěl bych rozptýlit mýtus, že Facebook nedokáže na mobilní reklamě nic vydělat," řekl na schůzce s analytiky zakladatel a ředitel Facebooku Mark Zuckerberg. "Mohlo to tak vypadat na začátku roku, protože tehdy jsme se o to ještě ani nepokusili," dodal. Ze všech příjmů za reklamu jich z mobilní komunikace pocházelo asi 14 procent.
"To zcela jistě rozptýlí ty nejpesimističtější názory, že Facebook neumí vydělat na lidech, kteří používají telefony či tablety," přiznal analytik Colin Sebastian ze společnosti Robert Baird & Co. Počet uživatelů Facebooku přitom během čtvrtletí překonal miliardu. Z toho asi 604 milionů lidí jeho služeb využívalo přes mobilní telefony a další bezdrátová zařízení.
"Říkají, že tržby za mobilní reklamu tvořily 14 procent celkových tržeb za reklamu. To by znamenalo, že je to asi 140 milionů dolarů. Já jsem čekal, že to bude 40 až 50 milionů," poznamenal analytik Arvind Bhatia z investiční společnosti Sterne, Agee & Leach. To byl patrně i hlavní důvod, proč v reakci na výsledky akcie Facebooku přidaly 12,9 procenta na 22,01 USD.
Navzdory silnému růstu akcií po zveřejnění výsledků hospodaření je ale jejich kurz pořád ještě hluboko pod květnovým vstupem firmy na burzu. Tehdy se jedna akcie začala prodávat v ceně 38 dolarů a kurz přechodně vystoupil až k 45 dolarům. Investoři, kteří nakoupili mezi prvními, tudíž mají pořád hluboké ztráty.
Zuckerberg nicméně prohlásil, že není spokojen s vývojem tržeb za hry. Dokládají to hlavně problémy společnosti Zynga, která hry pro Facebook vyvíjí a dodává. Tržby, které měl Facebook právě od Zyngy, ve čtvrtletí meziročně klesly o 20 procent. Zynga se přitom na celkových tržbách Facebooku podílí asi ze sedmi procent. Zuckerberg ale řekl, že kromě Zyngy vypadá výhled slibně.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
