Prodej aut se značkou VW se v říjnu zvýšil o 16 procent

13.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 13. listopadu (ČTK) - Německý automobilový koncern Volkswagen v říjnu zvýšil prodej své vlajkové značky VW o 16 procent na více než půl milionu vozů. Oznámila to dnes firma. Od začátku roku prodej stoupl o 11 procent na 4,7 milionu vozů.

"Dosáhli jsme výrazného růstu zejména mimo Evropu," uvedl šéf prodeje a marketingu VW Christian Klingler. "Situace v Evropě však na druhou stranu zůstává obtížná," dodal.

Prodej v Evropě v období od ledna do října stoupl pouze o 0,5 procenta, když slabou poptávku na západoevropských trzích kompenzoval silný růst prodeje ve východní Evropě. V Číně prodej stoupl o více než 18 procent a ve Spojených státech téměř o 36 procent.

Volkswagen, jehož součástí je rovněž Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK