Zájem o zájezdy na letní sezonu je letos vyšší než loni

06.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. ledna (ČTK) - O zájezdy na letošní letní sezonu je zatím vyšší zájem než loni. Předprodej zájezdů first minute je zatím v polovině. Slevy letos dosahují až čtvrtiny katalogových cen, vyplývá z informací od cestovních kanceláří. O zájezdy koupené v první chvíli mají zájem hlavně rodiče, protože za děti často platí pouze cenu letenky.

"Zatím jsme velmi spokojeni. Už nyní registrujeme o nejméně 15 procent vyšší zájem než loni," řekl ČTK mluvčí CK Fischer Jan Osúch. Lidé podle něj zatím nejvíc kupují dovolené na Turecké riviéře, v egyptských letoviscích Hurghada a Marsa Alam, na řeckých ostrovech Rhodos a Kos a na Mallorce. V rámci prvního momentu lidé kupují především rodinné dovolené na deset či 11 dní se stravováním all inclusive.

Roste také zájem o pobyty s vlastní dopravou. "Již tradičně je poptávka po Chorvatsku, Rakousku a stále více Itálii, roste ale zájem o netradiční cíle jako Rumunsko, Slovinsko nebo Černou horu," uvedla produktová ředitelka CK Neckermann Tatiana Poláková.

Na serveru Dovolena.cz se v lednu slevy za včasný nákup pohybují od 15 do 25 procent, věrní klienti dosáhnou na slevy až 31 procent. "Jsme příjemně překvapeni téměř desetiprocentním nárůstem za první předprodejní období," uvedla obchodní ředitelka Dovolena.cz Eva Sedlmajerová. Největší poptávka je podle ní o tradiční destinace, jako jsou Španělsko, Řecko, Turecko a Bulharsko. Německé cestovní kanceláře nyní vedou především v prodeji exotických destinací, nejen z důvodu sezony, ale i cen.

Počet lidí, kteří využívají nákupu dovolené takzvaně v první moment roste podle CK hlavně mezi rodiči dětí. "Klienti mohou vybírat z kompletní nabídky zájezdů, tedy ze všech hotelů a termínů a nemusí čekat, co zbude na last minute. Také cena je v rámci first minute při využití současných akčních nabídek většinou příznivější než samotný last minute," uvedl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný.

Jedinou destinací, o kterou letos klesá zájem, je podle Šatného Egypt. "Tam bylo znát očekávání klientů, jak dopadne referendum o ústavě a co bude přijetí či nepřijetí nové ústavy pro Egypt znamenat," dodal Šatný.

Cestovní kanceláře se také předhánějí ve výši poskytnutých slev. Například Exim Tours nabízí při včasném objednání zájezdu dovolenou pro dítě až do 18 let zdarma a bonus 4500 Kč. "Samozřejmostí je zaplacení pouze zálohy 1500 Kč za osobu, pro stálé klienty pak máme připraveny další výhody, jakými jsou například získání prioritního místa v letadle zcela zdarma či možnost uplatnit další slevu formou bonusových bodů z karty stálého zákazníka," uvedla výkonná ředitelka CK Romana Slížková.

Podle odhadů analytické společnosti Mag Consulting letos vyjede s cestovními kancelářemi méně Čechů než loni, počet prodaných zájezdů by měl zůstat pod dvěma miliony. V roce 2011 cestovní kanceláře prodaly podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur 2,09 milionu zájezdů.

Počet prodaných zájezdů cestovních kanceláří a agentur v mil. 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012* 2013* 2,06 1,92 2,01 2,07 2,21 2,50 2,09 2,22 2,08 1,98 1,85 až 1,95

* odhad MC

zdroj: Mag Consulting

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK