Výroba starší generace Octavie Combi poběží zhruba do března

08.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Výroba starší generace Škody Octavia v provedení kombi bude pokračovat ještě do března a do února na něj budou obchodníci přijímat objednávky. Nové Combi třetí generace, které by u modelů Octavia mělo také tvořit obvyklých 60 až 65 procent prodejů, se poprvé představí na ženevském autosalonu na začátku března. Produkce sedanu druhé generace již skončila a automobilka od konce prosince vyrábí jen sedan třetí generace. ČTK to při představení nové octavie řekli zástupci firmy.

 

Druhá generace modelu Octavia Combi je v současnosti k dostání za nejnižší cenu v historii, která začíná na 368.900 Kč. Podle neoficiálních informací by navíc automobilka mohla přijít ještě s akční nabídkou, která by vůz zlevnila o 20.000 až 30.000 korun.

Sedan druhé generace je podle šéfa českého zastoupení Škody Petra Pečenky v podstatě vyprodaný, u obchodníků zbývá jen několik posledních desítek vozů. Do konce ledna by všichni tuzemští prodejci měli dostat předváděcí octavie třetí generace, ode dneška na ně přijímají objednávky. Objednané vozy přijdou k zákazníkům během února.

Cena třetí generace Škody Octavia bude začínat na 334.900 Kč, což je zhruba stejná úroveň, na které startuje nynější model. Ten je v ceníku Škody od 338.900 Kč, v akci se prodává za 335.000 Kč. Combi u octavií bývá zhruba o 30.000 Kč dražší.

Základní cena platí pro model s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Ta mimo jiné zahrnuje sedm airbagů, stabilizační systém ECS a autorádio s USB vstupem. Nejdražší dieselový dvoulitr 2,0 TDI/110 kW AP v provedení Elegance vyjde na 639.900 korun.

Nejprodávanější modely ve střední třídě, jako jsou Ford Mondeo a Hyundai i40, jsou zhruba o 200.000 dražší než Octavia, VW Golf, který má s octavií společnou platformu, stojí 339.900 korun.

Nová Octavia je podle motoristických expertů, kteří již měli možnost se s vozem svézt, povedené auto. Podvozek vyniká spíše u silnějších motorizací, do kterých automobilka montuje víceprvkovou zadní nápravu. Bezchybně fungují asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat nebo asistent pro hlídání jízdního pruhu, které Škoda nasadila ve svém modelu poprvé.

Octavia je pro Škodu stěžejní model, který loni tvořil kolem 44 procent celkového odbytu automobilky. Od nové generace si Škoda slibuje, že pronikne do první desítky nejprodávanějších aut světa. To odpovídá nejméně půl milionu prodaných vozů ročně.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK