"My si myslíme, že hlavní břemeno řešení těchto problémů musí nést Kypr a státy EU," řekl Medveděv ekonomickému listu Handelsblatt. "Za určitých podmínek ale poskytnutí pomoci neodmítáme. Nejprve je třeba dohodnout podmínky. Do té doby peníze neposkytneme," dodal s tím, že Rusku už Kypru v roce 2011 poskytlo úvěr 2,5 miliardy eur (asi 64,3 miliardy Kč).
Věřitelé zatím s poskytnutím pomoci váhají a chtějí po Kypru, aby prokázal, že to myslí vážně s účinnějším bojem proti praní špinavých peněz. Chtějí také vědět, proč je Kypr tak oblíbenou destinací pro peníze ruských zbohatlíků.
Kypr má nominálně nejnižší daň z příjmu právnických osob z celé eurozóny a podle agentury Reuters udržuje desítky let těsné politické vztahy s Ruskem.
Nikósie loni v létě požádala EU a Mezinárodní měnový fond (MMF) o finanční pomoc, věřitelé ale žádost stále vyhodnocují a zaměřují se na to, jak velkou část pomoci bude potřebovat bankovní sektor. Zkoumají také, zda si ostrov může část peněz zajistit prodejem státního majetku. Smyslem je zjistit, zda bude Kypr schopen případnou pomoc také splatit.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
