Novelu předložila skupina poslanců TOP 09 v čele s místopředsedou sněmovního hospodářského výboru Janem Husákem. S novelou souhlasí i předseda hospodářského výboru z opoziční ČSSD Milan Urban.
Naproti tomu poslanec ODS František Sivera navrhoval novelu zamítnout. Novela podle něj zapleveluje legislativu a má řadu nedostatků. "Stanovit minimální počet pošt na návrh Českého telekomunikačního úřadu nařízením vlády je tak zcela nadbytečné a svým způsobem by to situaci komplikovalo, mimo jiné i z hlediska možných změn potřeby počtu pošt v závislosti na poptávce po poštovních službách," řekl.
Poslanecký návrh TOP 09 souvisí s loňskou vládní novelou poštovního zákona, která zrušila poslední monopol České pošty na doručování pohlednic a obyčejných zásilek. V Senátu poté vznikly kompromisní návrhy, které byly obsahově totožné s tím, co nyní podle předkladatelů navrhuje právě TOP 09. Senát ale na tyto návrhy nepřistoupil a novelu rovnou zamítl. Sněmovna ho pak přehlasovala a zákon prosadila.
Pozměňovací návrhy senátních výborů počítaly právě s tím, že by počet poštovních provozoven stanovovala vláda. Snižovaly také hranici tržeb z poštovních služeb, od níž by firmy musely povinně přispívat na tzv. univerzální službu, tedy na doručování zásilek po celé ČR za jednotnou cenu. Vláda nastavila tento limit na deseti milionech korun, senátní návrhy i současný poslanecký návrh ho snižují na tři miliony.
Podle dřívějšího vyjádření poslance Husáka má toto snížení limitu zabránit možným podvodům, které by spočívaly v tom, že se firma rozdělí na více menších firem s nižšími tržbami pod limitem tak, aby nemusely přispívat. Třetím návrhem je povinnost provozovatelů poštovních služeb označovat u nich podané zásilky tak, aby bylo jasné, u koho zákazník tuto zásilku podal. To má zabránit zneužívání sítí ostatních firem.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
