Škoda Auto za první dva měsíce roku prodala o 10.900 aut méně

14.03.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Mladá Boleslav 14. března (ČTK) - Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto v únoru meziročně klesl prodej o 6,9 procenta na 67.100 aut. Za letošní první dva měsíce největší tuzemská automobilka prodala 136.600 vozů což bylo proti stejnému období loňského roku o 10.900 aut méně. Nižší prodeje podle firmy způsobil hlavně náběh výroby třetí generace modelu Octavia, který je nejprodávanějším autem tuzemské značky. Dalším důvodem je pokles prodejů na některých evropských trzích. Automobilka to dnes sdělila ČTK v tiskové zprávě.

Škoda v únoru v západní Evropě prodala 25.500 aut, což bylo meziročně o 2200 vozů méně. V Německu, které pro automobilku představuje druhý největší trh, prodej mírně vzrostl, o 0,2 procenta na 9900 aut. Česká značka na tomto trhu zvýšila svůj celkový podíl na 4,9 procenta. Ve východní Evropě firma zákazníkům v únoru dodala 8700 aut, což bylo meziročně o 200 méně. Pokles zaznamenala i ve střední Evropě, kde se prodej meziročně snížil o 1500 na 9500 aut. Lepší vývoj Škoda v únoru zaznamenala na nejdůležitějším trhu v Číně, kde dodávky zákazníkům zvýšila o 600 na 17.700 aut.

Firma očekává, že se prodeje budou postupně zlepšovat po uvedení osmi nových modelů, které na letošek plánuje. Automobilka zatím na trh uvedla třetí generaci nejprodávanějšího modelu Octavia a minulý týden na autosalonu v Ženevě představila také verzi kombi tohoto modelu. "Jakmile plně naběhne výroba a prodej modelu Octavia a všech jeho variant, uvidíme odpovídající pozitivní efekty," uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.

Dalším novým modelem by podle dnešního vydání týdeníku Škodovácký odborář měl být Superb. "Také se nám zvyšují šance na získání výroby velkého SUV. Máme schváleny všechny nástupy nových modelů, a to včetně nové fabie, což nás velmi těší," uvedl v týdeníku předseda odborářů Jaroslav Povšík.

Škoda Auto v únoru prodala 27.000 octavií, 15.500 fabií, 8800 superbů, 5700 modelů Yeti, 2400 roomsterů, 4100 aut nového modelu Rapid a 3700 aut nejmenšího továrního modelu Citigo. Nejvíc se snížil zájem o modely Fabia, o 21,6 procenta, a Octavia, o 19,1 procenta. Zájem klesl také o roomstery a yeti. O 17,9 procenta více se naopak prodalo superbů.

Škoda Auto v roce 2012 prodala rekordních 939.200 aut, meziročně zvýšila prodej o 6,8 procenta. O rok dříve firma prodala 879.200 aut. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK