V roce 2011 počet škod způsobených vozidly bez povinného ručení činil 3404 a nepojištěných aut bylo 599 tisíc.
Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, loni stoupl na 6,874 milionu aut. Registrovaných vozidel bylo podle statistiky Centrálního registru vozidel téměř 7,5 milionu.
K razantnímu poklesu nepojištěných škod a zejména pak jejich finanční výše významnou měrou přispěly podle kanceláře přísnější postihy vůči neplatičům povinného ručení, které vstoupily v účinnost v lednu 2009. Díky nim nepojištění motoristé přímo participují na plnění garančního fondu ČKP, z kterého jsou poškozeným hrazeny škody způsobené vozidly bez povinného ručení.
"Je nesporné, že přísnější postihy fungují a díky nim již motoristé zbytečně neriskují a pro svá vozidla povinné ručení sjednávají," uvedl výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec.
Za každý den bez povinného ručení zaplatí ze zákona majitel či provozovatel vozidla sankční příspěvek podle druhu vozidla 20 až 300 Kč do garančního fondu ČKP, stejně jako náklady spojené s uplatněním a případným vymáháním tohoto příspěvku. Navíc mohou udělit správní orgány pokutu v rozmezí od 5000 Kč do 40.000 Kč.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
