Transakce podle agentury Reuters zvýší vývoz amerického vepřového do Číny, která je největším světovým spotřebitelem tohoto masa. Transakci jednomyslně schválily správní rady obou podniků. Ještě ji ale musí odsouhlasit regulátoři a akcionáři firmy Smithfield. Společnost Shuanghui slíbila, že zachová nynější aktivity, pracovní sílu i vedení firmy Smithfield.
Čína je nyní třetím největším trhem pro vepřové z USA. Dovoz amerického vepřového do Číny se za necelé desetiletí téměř zdesetinásobil. Poptávku po kvalitních zahraničních potravinách na čínském trhu podporují skandály související s kvalitou čínského jídla.
Čínské úřady během prvního čtvrtletí zadržely přes 900 lidí za to, že prodávali zkažené, zfalšované či nepovoleným způsobem upravené maso. Podle státní tiskové agentury Nová Čína podezřelí například prodávali maso, do kterého injekčně vpravili vodu, aby bylo těžší, anebo vydávali maso krys, lišek či norků za jehněčí.
Čína zažila v uplynulých letech řadu skandálů, které podkopaly důvěru zákazníků v její produkty. Patřilo mezi ně vepřové s růstovým hormonem, olej "recyklovaný" z domovních odpadů či sušené mléko pro děti kontaminované melaminem, tedy organickou sloučeninou využívanou při výrobě průmyslových hnojiv.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
