Penzijní společnosti původně očekávaly, že do druhého pilíře vstoupí za první půlrok asi půl milionu lidí. Do konce června, kdy skončil termín pro uzavření smlouvy pro lidi starší 35 let, mělo smlouvu 78.476 lidí.
"Prázdninové měsíce měly bezesporu vliv na tempo přírůstku klientů, které je proti jarním měsícům řádově nižší. Je ale potřeba vnímat to, že do 30. června mohli vstupovat do druhého pilíře i lidé starší 35 let, kteří měli silnou motivaci. Věděli, že se musí rozhodnout hned. Zato červencový a srpnový přírůstek už tvoří pouze lidé mladší 35 let, kteří vlastně ničím tlačeni nejsou," komentoval výsledky prezident Asociace penzijních společností Karel Svoboda.
Do druhého pilíře je od ledna možné přesměrovat tři procentní body z odvodů na sociální pojištění a přidat dva body ze svého příjmu. Vláda již dříve uvedla, že reforma penzí je výhodná pro polovinu občanů. Podle studie Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu při institutu CERGE-EI se vyplatí polovině mužů a 30 procentům žen. Výhodnější je pro bohatší a mladší.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
