Směrnice z roku 2010 kromě jiného žádá, aby členské státy stanovily minimální požadavky na energetickou náročnost budov, zajistily certifikaci její míry i pravidelné kontroly systémů vytápění a klimatizace.
Státy EU by měly připravit vlastní plány na zvýšení počtu budov s "téměř nulovou spotřebu energie" a komisi o nich pravidelně informovat. Podle směrnice by též od roku 2021 měly být budovami s "téměř nulovou spotřebou energie" všechny nové stavby. Už od roku 2019 mají být takovými stavbami všechny budovy, které používají či vlastní orgány veřejné moci.
Stejný postup jako vůči České republice dnes komise uplatnila také vůči Rumunsku. Tyto země ale nejsou jediné, které mají problémy. Podobné varování dostaly v lednu Itálie, Řecko, Portugalsko a Bulharsko, v dubnu Španělsko a Slovinsko, v červnu Belgie, Německo, Finsko, Francie, Lotyšsko, Polsko a Nizozemsko a v září Rakousko, Kypr, Estonsko, Litva, Lucembursko, Maďarsko a Velká Británie. Je to druhý stupeň řízení, který začal v září 2012 proti všem zemím EU s výjimkou Dánska, Irska a Švédska.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
