"Vánoční období je pro e-komerci klíčové, v jeho průběhu dosahují e-shopy více než jedné třetiny celkových ročních tržeb," řekl ČTK výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
Podle něj 35 procent spotřební elektroniky, která tvoří nejčastější vánoční dárky, koupí lidé letos on-line. Internetový obchod Mall.cz očekává, že během letošního prosince se prodá třikrát až čtyřikrát více tabletů než před rokem. "Do nabídky totiž přibyly mnohé cenově dostupné značkové modely, mezi novinkami se objeví dokonce i speciální tablety pro děti," uvedl ředitel Mall.cz Marek Liška. Podle něj budou mezi vánočními hity opět také chytré telefony a herní konzole. Naopak zájem o čtečky elektronických knih bude letos spíše stagnovat.
"Letošní Vánoce budou opět více ve znamení internetového prodeje. Další a další obchodníci využívají internet jako důležitou formu prodeje, před Vánoci bude síla tohoto prodejního kanálu ještě výraznější. Celkově očekáváme, že běžná domácnost utratí 40 procent svých vánočních výdajů právě na internetu," dodal Vetyška.
Tomáš Medek rot



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
