"Odvolávat se na to, že měnová politika musí plnit inflační cíl, je nesmyslné. Tento cíl si dali naši bankéři sami, to není žádná shůry posvěcená hodnota. Potřebujeme systémovou změnu v ekonomice, rozumnou rozpočtovou politiku a návrat k normální parlamentní politice. Nepotřebuje devizovou intervenci," uvedl.
Klaus upozornil, že v Česku chybí poptávka po investicích, po spotřebním zboží i po exportu. Tu ale podle něj znehodnocení kurzu nezvýší. Zároveň uvedl, že je zbytečné strašit deflací, která tuzemské ekonomice nehrozí, a zvyšovat ekonomickou nejistotu. "Hrozí jí jedině pokračování už pět let chybějícího ekonomického růstu," dodal.
ČNB připouští, že oslabení kurzu koruny vede ke zvýšení dovozních cen, a tím i celkové cenové hladiny v ČR. V menší míře prý ale podpoří domácí ekonomickou aktivitu. "Vlivem nárůstu dovozních cen lze sice očekávat nižší koupěschopnost domácností, jejich poptávka však může být ve zvýšené míře přesměrována k domácímu zboží a službám a podpořena nižšími reálnými úrokovými sazbami, uvedla ČNB na internetu. Zároveň slabší kurz podle centrální banky podporuje české vývozy, a tím roste konkurenceschopnost a ziskovost podniků i jejich ochota investovat. Oživení výroby následně přispívá k růstu zaměstnanosti a mezd, což zvyšuje kupní sílu domácností, dodala ČNB
"Obáváme se, že hlavním motivem dnešního rozhodnutí ČNB je předvést svou akceschopnost po té, co se snížením úrokových sazeb na nulu přestala být její úroková politika účinná. To je však motiv slabý," uvedl Klaus v prohlášení, pod kterým je podepsaný i výkonný ředitel Institutu Václava Klause Jiří Weigl.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					