"Český automobilový průmysl prokázal i ve složitých podmínkách roku 2013 svou konkurenční schopnost, takže celkový pokles výroby vozidel byl nakonec nižší, než by odpovídalo vývoji na evropských trzích," uvedl prezident AutoSAP Martin Jahn.
Produkce mladoboleslavské Škody se loni snížila o 2,5 procenta na 639.889 aut, v kolínské TPCA se výroba propadla o 14 procent na 185.124 vozů a Hyundai v Nošovicích vyrobila 303.460 aut, což je o 425 vozů více, než v roce 2012.
Výrobu nákladních aut táhla po ukončení produkce v Avii pouze Tatra. To se projevilo meziročním poklesem o 49 procent. Samotná Tatra přitom zvýšila produkci o 54 procent na 763 aut. Avia vyrobila jen čtyři vozy.
Podíl dvou hlavních tuzemských výrobců autobusů se loni téměř nezměnil Iveco mělo podíl 86 procent na a SOR 13 procent.
K poklesu výroby došlo u motocyklů, kde firma Jawa Moto vyrobila 1354 strojů, což je o 42 procent méně než v roce 2012.
U velkých přípojných vozidel došlo po dvou letech růstu k poklesu produkce o 17 procent. Celkem bylo dvěma rozhodujícími výrobci Panav a Schwarzmüller vyrobeno 1251 návěsů a přívěsů.
jsa mkv



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
