Reklamní skupiny Omnicom a Publicis zrušily plánovanou fúzi

09.05.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 9. května (ČTK) - Americká reklamní společnost Omnicom Group a její francouzský rival Publicis Groupe zrušily plány na sloučení obou firem. Společnosti to podle agentury AP uvedly v noci na dnešek SELČ ve společném prohlášení. Fúzí měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou zhruba 35 miliard dolarů (693 miliard Kč). Firmy se transakci rozhodly odvolat, protože ji prý nebyly schopny dokončit v rozumném časovém horizontu.

Americká Omnicom byla doposud druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patřila třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku, v Jihoafrické republice a letos v lednu také Evropská komise.

Firmy podle AP další podrobnosti ohledně zrušení plánovaného sloučení neuvedly. List Wall Street Journal ale s odvoláním na zdroje obeznámené se záležitostí napsal, že transakci provázely spory o moc a pozice či problémy se získáváním souhlasů daňových a dalších regulačních orgánů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK