ČTÚ zjistil chyby u téměř poloviny virtuálních operátorů

06.06.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. června (ČTK) - Český telekomunikační úřad zjistil chyby ve smluvních podmínkách u téměř poloviny ze 72 tuzemských virtuálních mobilních operátorů. Vyzve je k podání vysvětlení a odstranění závad. Uvedl to v tiskové zprávě.

Z analyzovaných virtuálních operátorů šest nemělo zveřejněný návrh smlouvy na webu vůbec, dalších 29 s vadami. Úřad zjistil, že virtuální operátoři zpravidla zveřejňují všeobecné obchodní podmínky a ceník, ale už ne vlastní formulář smlouvy, na který obchodní podmínky odkazují.

Analýza odhalila nedostatky i ve způsobu zapracování legislativních změn do smluvních ujednání, ať už jde o zákonnou limitaci výše smluvních pokut při předčasné výpovědi smlouvy na dobu určitou, nebo vymezení podmínek reklamace.

Mobilní virtuální operátoři poskytují služby v sítích klasických operátorů, a to buď jako přeprodejci služeb nebo jako plnohodnotní operátoři. Největším hráčem na trhu je Blesk Mobil se zhruba 360.000 zákazníky, Tesco Mobile má přes 150.000 zákazníků a přes 100.000 klientů má i Mobil.cz.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK