"Je to poprvé, kdy jsme za první polovinu roku prodali více než milion aut, což vyzdvihuje sílu našich prémiových značek v rámci BMW Group," uvedl člen představenstva automobilky Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing. Čísla podle něj ukazují, že automobilka je na cestě dodat za celý rok více než dva miliony aut. BMW přitom očekává, že růst prodeje bude pokračovat i ve druhém pololetí, kdy se na trh dostanou nové modely, například BMW X4 nebo BMW řady 2 Active Tourer.
Za prvních šest měsíců automobilka zákazníkům dodala 886.347 aut značky BMW, což je o 10,2 procenta více než před rokem. Prodej aut značky Rolls-Royce se zvýšil o třetinu, dodávky vozů značky Mini ale ve stejném obdobím klesly, a to o více než 11 procent.
Jen za měsíc červen se dodávky aut celé skupiny BMW zvýšily o skoro pět procent na nový rekord 193.342 prodaných vozů.
Rekordní prodej vozů s vlajkovou značkou VW měla v pololetí i další německá automobilka Volkswagen. Podle dnešního upřesnění prodala 3,07 milionu těchto vozů, což je o téměř čtyři procenta více než za stejné období loni.
Jen v červnu prodej aut značky VW vzrostl o 1,1 procenta na 514.900. Důvodem je rostoucí poptávka v některých evropských zemích a v Asii, která vyvažuje pokles v Severní a Jižní Americe.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
