Největší agenturou pro výzkum trhu loni AC Nielsen před Ipsosem

11.09.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. září (ČTK) - Největší tuzemskou agenturou pro výzkum trhu a veřejného mínění se loni stala společnost AC Nielsen, vyměnila si pozici se současnou dvojkou Ipsos. Třetí na tuzemském trhu zůstala agentura GfK, vyplývá ze srovnání obratů firem, které sestavilo Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR). Odhadovaný obrat výzkumného trhu loni zůstal na srovnatelných 2,37 miliardy korun.

"V pořadí agentur na českém trhu došlo k několika změnám, největší agenturou na trhu se v roce 2013 stala agentura AC Nielsen," uvedlo sdružení, podle kterého se obrat jedničky pohyboval mezi 440 a 460 miliony korun.

Jako jednu z oblastí růstu odborníci zmiňují on-line výzkumy, které posilovaly i v uplynulých pěti letech, a to z 27 procent v roce 2010 na loňských 37 procent na celkovém odhadu. V tradičním výzkumném trhu byl znatelný pokles zájmu o menší výzkumné subjekty.

Obrat výzkumného trhu se podle SIMARU v posledních letech stabilizoval. V roce 2012 představoval 2,35 miliardy korun, zatímco loni to bylo 2,37 miliardy. Údaj sdružení získalo na základě čísel 12 členských agentur, které představují 1,960 miliardy korun, zbývajících asi 17 procent tvoří odhad.

Letos SIMAR čeká stabilizaci či mírné navýšení, které souvisí s vývojem ekonomiky a náladou podnikatelského sektoru. Trh letos zaznamenal i významnou transakci, kdy se majetkově propojily agentury AC Nielsen s MEDIARESEARCH.

Sdružení agentur rovněž zveřejnilo výsledky studie ESOMAR Global Market Research 2014, podle níž dosáhl loňský obrat výzkumu trhu a veřejného mínění ve světě historicky nejvyšších 60 miliard dolarů. Evropa je podle těchto údajů stále ovlivněna dopady krize. Růst tak byl zaznamenán spíše ve východní Evropě, zatímco klasičtí velikáni výzkumu jako Británie, Německo a Francie hlásí stagnaci. Česká republika si udržela svou pozici druhé největší země ve střední a východní Evropě, první bylo Polsko.

Obraty výzkumných agentur v Česku v roce 2013 Agentura Obraty v milionech korun AC Nielsen 440-460 Ipsos 340-360 GfK Czech 200-220 Millward Brown 160-180 TNS Aisa 140-160 STEM/MARK 100-120 ppm factum 80-100 MEDIARESEARCH 60-80 Median, NMS Market Research, Incoma GfK 40-60 Simply5, MGE Data, DataCollect 20-40 Confess Research, CEE Insight, Opinion Window, Kleffmann, ČNP, Mindbridge, Ultex 5-20

Zdroj: Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK