\"Předpokládaná účinnost dílčí novely byla od 1. ledna 2015. Toto datum je nyní už spíše jen přáním, protože projednávání ve Sněmovně se trochu protáhlo,\" podotkl ředitel Fidler.
Takzvanou technickou novelu teprve minulý týden projednal sněmovní výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj a tento týden se jí budou zabývat poslanci z hospodářského výboru. Teprve poté se dostane do dalšího čtení, což je postup při schvalování jakéhokoliv zákona.
Osud novely však bude po jednání poslaneckého výboru složitý, protože poslanci na rozdíl od MMR, které legislativní normu předkládalo, požadují, aby se limit pro takzvané vícepráce zvýšil ze současných 20 procent na 50 procent. To by v praxi znamenalo, že se cena veřejné zakázky může zvýšit až o polovinu vysoutěžené ceny.
MMR novelou reaguje na největší nedostatky současného zákona. Má zadavatelům ulehčit využívání při hodnocení nabídek v tendrech více kritérií a nezaměřovat se pouze na nejnižší cenu. Umožňuje například více zohlednit zkušenosti a předchozí praxi předkladatele nabídky.
Zadavatelé také nebudou muset opakovat výběrové řízení, pokud obdrží pouze jedinou nabídku. I u ní však budou muset zhodnotit, zda je ekonomická a pro něj výhodná. Mění se i podmínky pro odvolávání neúspěšných zájemců o zakázku k antimonopolnímu úřadu, které má odstranit obstrukční jednání neúspěšných firem.
Aby novela mohla začít platit, musí ji po poslancích schválit také senátoři a poté podepsat prezident. I to nejspíš povede k tomu, že novela od 1. ledna příštího roku platit nezačne.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
