Pokles ekonomického růstu, který v eurozóně způsobila finanční krize, se tvrdě podepsal na zaměstnanosti mezi evropskou mládeží. V některých zemích přesáhla letos v září míra nezaměstnanosti mezi mladými 50 procent. Situace stále není dobrá v nejzranitelnějších státech eurozóny, kde mají v současnosti zaměstnání jen čtyři z deseti ekonomicky činných ve věku od 15 do 24 let.
Řešení podle MMF spočívá v oživení ekonomického růstu. Jen toto ale nestačí, a to hlavně v těch zemích, kde byla nezaměstnanost mezi mladými vysoká už před krizí. Pomoci by podle měnového fondu mohla i řada reforem pracovního trhu. Poptávku po pracovní síle, a potažmo i zaměstnanost, by mohlo podpořit i snížení výdajů firem na přijímání nových kolegů.
MMF v této souvislosti zmiňuje možnost stanovení minimálních mezd, které by zohledňovaly výši ostatních mezd v dané zemi. Za tyto minimální mzdy budou pravděpodobně zaměstnáni mladí lidé, kteří jinak zřejmě budou z trhu vytlačeni, když budou dostávat relativně vysoký plat ve srovnání s tím, který se vyplácí zbytku pracovní síly.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
