Smlouvy na desetileté období, což je maximum stanovené nařízením vlády, nejsou ve veřejné autobusové dopravě výjimkou. Pokud dopravce musí od začátku tohoto období zajistit kompletně nové autobusy, nesplňují už tyto stroje v posledním roce podmínku průměrného devítiletého stáří vozidel a dopravce tak má povinnost koupit na toto roční období nová vozidla.
\"Nutnost takovéto investice v závěru doby trvání smlouvy se objektivně jeví jako neúčelná. Dopravce následně nemusí mít pro takto zakoupené vozidlo využití,\" uvedlo v materiálu ministerstvo dopravy.
V ostatních případech má hranice devíti let zůstat. Od výjimky si ministerstvo dopravy slibuje usnadnění uzavírání dlouhodobých smluv ve veřejné dopravě tak, aby umožnily obcím a krajům požadovat po dopravcích nová vozidla. Cestující by tak na trase měli potkávat vozidla shodného stáří a tedy i obdobného komfortu. Mělo by tak napomoci k omezení situací, kdy jeden spoj je na téže lince zajišťovaný novým vozidlem, zatímco jiný vozem starým patnáct a více let.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
