Zakázky zadané bez uveřejnění se loni na celkovém počtu veřejných zakázek podílely 20 procenty, z pohledu hodnoty činil podíl devět procent.
Při jednacím řízení bez uveřejnění zadavatel přímo vyzývá jednoho či více zájemců k jednání. Poté vyzvaní zájemci podají své nabídky. Pro zadání zakázky bez jejího uveřejnění musí zadavatel splnit všechny zákonné povinnosti, zároveň musí řádné zdůvodnit tuto volbu. V roce 2013 se tímto způsobem zadalo 3312 veřejných zakázek v hodnotě 40,4 miliardy korun.
MMR vycházelo z Věstníku veřejných zakázek, ve statistice však nejsou zahrnuty zakázky zadávané takzvaně \"in-house\", tedy v rámci jedné instituce či jí podřízených organizací. Ty totiž mají výjimku ze zákona o veřejných zakázkách.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
